2010-03-06 Lördag

LÖRDAGSSOL!!!!

Härligt att slå upp sina "ljusblå" och mötas av flödande sol. Visserligen -9 grader kl 8, men tycker mig höra lite takdropp nu.
Har planerat veckans mat och ska snart ge mig ut på en stavgångstur.
Standardfrukosten är avverkad och en kaffekopp samt 1/2 apelsin. Ska skala och klyfta en apelsin och ta med mig på promenaden också.

Underbar stavgångstur!

 

56 min stavgång blev det idag + plus en liten paus då jag vände näsan mot solen och åt mitt halva medhavda apelsin.
Det går inte fort i modden och mina knän är inte riktigt samarbetsvilliga, men jag går i alla fall och Omron registrerade 49 min aerobic gång så det var väl några backar jag sackade i.
Lunchen blev en repris från igår, så det blir ingen bild på den idag, men en bild från igår som viasr att här blommar inga krokusar!

 

Middag med sås i repris

 

Sambon är lite krassig i magen och håller sig till soppa, så jag fick improvisera lite och gjorde det lätt för mig: stekte en kycklingfile, skar sallad och gjorde sås av kesella och sweet chili-sås (3:e gången på 2 dygn, men den är god!).
Em-fika blev frysta jordgubbar med lite Canderel på och keso. Himlar vad jag festar!
I kväll blir det päron med kardemumma och keso - inte dumt det heller.

Dagens sammanställning: 1512 kcal, 38 protein%, 33 fett%, 39 kolhydrat% och 324 motionskalorier avverkade.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback