2010-03-14 Helgen snart slut

Gårdagen gick bra matmässigt. Startade med Nutrilett chokladdryck på morgonen för att ligga lågt.
Till lunch (3 kompisar på besök) blev det kycklingpaj med grillad paprika och champinjoner i och sallad till. Vi drack äppeljuice eftersom 2 körde bil. Som efterrätt en pepparkakspannacotta med lingongelé på och sen till kaffet en fettfri chokladkaka med russin och aprikoser i.

Till middag blev det en nudelsoppa med kyckling i (upphittad i frysen) samt surdegsbröd med mjukost och rökt skinka och sen på kvällen jordgubbar och keso.
Ganska bra även om jag kunde ha bytt äppeljuicen på lunchen mot mineralvatten och kanske tagit en hård brödbit till soppan i stället för surdegsbrödet. Men jag höll planeringen i alla fall. Kalorierna översteg målet, men det visste jag på förhand.

Idag startade jag med gröt och äggfrukost, veckohandling och till lunch "fläskfile´man tager vad man haver" med wokgrönsaker till. Fm-mellis hanns aldrig med.
Har varit ute och stavgått 44 min i långsamt tempo. Känns bättre i knäna, men jag går på lite tabletter.
Till middag blir det falsk hummersoppa och de vanliga surdegsmackorna med mjukost och skinka samt en tallrik färska grönsaker.
I kväll vankas mosad banan, lättkesella och kakao i härlig röra.
I morgon blir det spännande med vägningen, för så här bra har jag inte skött mig på länge, med undantag för träningen förstås, som i princip varit obefintlig.

Håller jag mig till planeringen resten av dagen, så ligger jag strax under målet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback