2010-03-16 tisdag

Idag är det grått, men uppehåll i alla fall och några minusgrader.
Har avverkat gröt och ägg och ska sen iväg på gymträning.
Sen blir det en tur till Birsta köpcenter med kompisen H och lunch hos oss (fiskbullar med Hollandaisesås, rårivna morötter, 1 potatis och lite gröna ärter).
...............................................................
Tisdagen blev lyckad - det var ingen shoppingronda till Birsta, hade ärende till apoteket men mest var det för att demonstrera för H den nya sträckningen av busslinje 2 som går från hennes hem via Birsta till mitt hem. Snacka om service!
Middan igår blev en egen variant av "smarrig soppa" som jag hittat någonstans. Vi skulle haft Ängamat, men ingen hade köpt blomkål.
Nåväl - jag kokade palsternacka, potatis, morötter, broccoli i köttbuljong och mixade, satte till tomatpure kryddade med örtsalt och citronpeppar och den fick godkänt. Surdegsbulle med mjukost och skinka till.
På kvällen blev jag så sugen på Vaniljkesella (köper den inte för den innehåller 10 % fett och hela burke försvinner direkt. Så jag tog ett par matskedar mager kesella tillsatte snabbmarsanpuver och spädde med lite lättmjölk till lagom konsistens och sen tilsatte jag vaniljfrön och så fick den stå i kylen. Nytinade hallon blev "tilltugget" riktigt smarrigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback