Fredag 2010-03-12


 

Sol både ute och inne.

Vad är orsak och vad är verkan????
Vänsterknäet är helt "normalt" och det högra bara lite småont, men går att belasta även om jag kanske inte gör fotombyte på varje trappsteg!
Kan det vara inläggen, som jag trott spelat ut sin roll, då jag tränat upp musklerna runt knäna, eller är det vilan? eller är det vädret???
Ja inte vet jag, men glad är jag! Och nu blir det walkingskor med broddar ett tag.

Standardfrukostenär avklarad och nu ska jag städa badrum och lilltoa och dra av köksbänkar och spis. Sambon äger alla golv, så de får han roa sig med när han kommer från sin styrketräning.

Vi ska ha en uppskjuten födelsedagslunch i morgon. Tänker bjuda på en god kycklingpaj med sallad, pepparkakspannacotta gjord på matlagningsgrädde och senblir det kaffe och choklad/nöt/fruktkakan som VK bjuder på recept till om damerna blir kvar ett tag och de blir de nog.

Vi måste iväg och handla lite idag, men jag hoppas att jag ska hinna gå ut lite - eller ska jag ta det lugnt??? Vi får se!
........................................................................................

Var väl lite för glad i morse.
Vädret som ser så himla fint ut inifrån var rejält kallblåsigt och vänstra knäet har gett sig tillkänna, men inte som igår. Jag tog en Voltaren och en Alvedon när vi kom hem från mathandlingen.
Har nu ätit lunch, riktig fest - bestående av stekt laxfile kryddad med salt och citronpeppar, lite stora vita bönor, smörslungade morötter (kokar dem först, häller av vattnet och droppar på lite smör-och rapsolja), sallad, gurka och tomater förstås och så sås an lättkesella och sweet chilisås. Vilken fest!



...................................................................................................

Em-fika : päron, keso och några sötmandlar.
Idag blev det gul kikärtsoppa (ett fynd i frysen), salladstallrik och surdegsbulle med mjukost och skinka.

Kvällsfika blir jordgubbar och lättkesella.
.............................................................

Slank ner 2 Wasa delikatess med mager mjukost och rökt skinka samt smörgåsgurka nyss. Var kom de ifrån månntro?
Ja, ja nu är det i alla fall dags att koja! God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback