Fredag 2010-03-19

Grådask idag! Har jag avverkat frukostgröt och ägg och har börjat fundera över påskstrategi. Vi åker till min mamma och även om hon har en förståndig matordning (och jag får vara med och planera också), brukar jag äta för mycket mackor. Det är kaffe och smörgås på morgonen+ frukt, fil och flingor till lunch, riktig (BRA) mat till middag och se kan det bli te och mackor eller vin kex och ost på kvällen. Sen har hon ju altid bullar och någon kaksort.
Jag brukar gå en stavgångstur varje dag när jag är där - det är ju bra.
Tänk vad det vore enkelt om jag tog med mig mina frukostvanor (fast hon har ingen mikro, så man får koka gröt i kastrull). Ägg kan jag ju koka i förväg och ha klara . Fil och flingor till lunch kanske eller då tar jag med några påsar Nutrilett. Mellanmålen är inte de enklaste att avstå från, men det vore så lätt om jag fortsatte med mina keso/kesella + bär/frukt. Middagarna är inga problem, men sen kommer kvällarna: mackor och te skulle jag nog klara av att avstå från och ta keso+frukt i stället, men vin kex och ost är himla gott och där är problemet att bryta när det är som godast.
Det vore himla synd om jag skulle "sabba" den bra trend jag är inne i nu. Ja det tål att tänka på och planera.
I em ska jag iväg på en information om vårdvalet. Sambon har erbjudit sig att skjutsa eftersom han "varit ute och halkat" på morgonen, dvs gått till och från buss till gymträningen. Jag tackar nog ja till skjutsen dit i alla fall.
Dags för lite mellanmålsfrukt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback