Lördag 2010-03-20

Tror att jag bryter ihop. I måndags hade jag gått ner 1,1 kg på 2 veckor och jublade! Sen har jag faktiskt tjuvvägt mig varje morgon och hade sett en nedgående trend så att jag på tordga och fredag låg 4 hg under måndagsvikten och så i morse  POFF upp 1,2 dvs 8 hg över måndagsvikten. Vet att man inte ska hålla på så och försöker att säga allt  jag brukar säga på VK till folk som deppar när vikten jojar upp och ner. BLÄÄÄÄÄ!

Solen skiner, har suttit ute och läst en stund och det var jätteskönt!
Är så sugen att gå ut och gå, men måste ta det lugnt. Har pratat med sjukvårdsrådgivningen (på VC var kön fulltecknad när jag ringde igår) som tyckte att jag skulle fortsätta och äta Alvedon Forte och diklofenac regelbundet 3 ggr/dygn.
Men jag blir galen när jag inte får röra på mig och det vågar jag inte förrän jag fått någon läkartid. Vänstra benet känner jag inte av, men det kanske beror på pillren, höger knä har förändrats - jag kan stödja på det, stå och gå med rakt ben, men så fort jag böjer det lite så skär det som en kniv.
Ja så fick jag beklaga mig igen. På måndag skolkar jag från vattenträningen för att ha en chans att komma fram till VC.
Jag har trott att det var högst 2 år sedan jag fick kortisonspruta sist, men det är 3,5 år sedan, så det kanske är dags.
Lunch idag var grön ärtsoppa och middagen blir en purjo-kasslerpaj.
Kvällsfika= jordgubbar och keso.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback