Lördag 2010-03-27

Hade styrelsemöte här i torsdags kväll och igår blev det en del pappersarbete efter det.
Var också ute och stavgick totalt 43 min aerobiskt enligt Omron. Jag hade ett ärende på ICA Maxi (Garam masalan var slut och den rökta skinkan nästan slut och kryddan behövdes till middagen)
Det är lite backigt och isigt där jag bor, så jag tog bussen några minuter, uppför och nerför och sen gick jag på platten, visserligen i rätt stark trafik, men platt och barmark. Ryggsäck på ryggen och stavar i händerna. Sen gjorde jag samma sak på tillbakavägen. Väldigt "fiffigt" tyckte jag. Blir orolig när jag inte får röra på mig.
Igår em bytte jag Alvedon Forte + Voltaren mot IPREN 400 mg och det känns hyfsat, fortätter med IPREN idag. Från igår morse till nu har jag tappat 1 kg eller 2 sen förra lördagen (hade börjat med Voltaren på fredagen) så nu vet jag det, Voltaren får mig att samla vatten.
Här är grått och trist ute. Jag har inte varit på stan på jättelänge och har egentligen inget ärende och vet att jag ångrar mig när jag kommer dit. Hade hoppats på att någon av kamraterna skulle höra av sig och föreslå ett besök på "Bara-vara-mässan", men icke - de tycker kanske som jag att det verkar vara för mycket FLUMM för att betala 60:- för och det tycker nog jag också. Jag får se hur jag gör. Kanske åker in och kollar om jag hittar någon lite vårlik överdel, skulle behöva en "upp-piggare".

Jag ser att det finns folk, inte många men dock som kollar min blogg och jag är så nyfiken på vilka ni är! Skriv gärna en lite hälsning. Ovanför reklamen finns ordet "kommentera", klicka där och berätta!
Ha det bra!
..........................................................................

Inte var det något skoj att vara på stan! Grått och trist och inge fika fick man...
Hittade en somrig topp på Fannys som kommer att sitta bättre när det blir sommar (!!??!!) Kollade lite på Lindex och Kappahl också, men nej tack.
Till middag åt vi Hawajikassler dvs tunn kasslerskiva i botten (köper marinerad färdigskuren) Ananasskiva ovanpå och så en kasslerskiva till och riven ost på topp gratineras vid 175 grader. Har kanske tjatat det receptet förut, men det är det värt. Sambon åt potatis och färska grönsaket till och jag mikrade wokgrönsaker med lite smör-och rapsolja och så förstås färska grönsaker till.

Har idag fått listan från mamma på vad vi ska handla med oss och då passade jag på att berätta om min strategi om keso/kesella +frukt/bär till em-fika och kväll. Fast en kväll blir det vin och ost och kex även för mig och en em-fika blir det paj med vita vinbär och vaniljvisp. Sen ville hon att vi skulle köpa lite karra (eller kanske LITE karra) att fylla påskägg med - det är väldigt praktiskt att man fördelar godiset, så när mitt ägg är tomt då är det slut för mig. Om man har en gemensam karraskål att gräva ur, då är jag värst.
Jag tar med min grynblandning och startar varje dag med gröt. Ägget kanske jag hoppar över utan tar 2 halva frukter, sen tar jag en Nutrilettpåse till lunch då det annars serveras fil, flingor, sylt och mackor.
Kan jag bara hålla det mesta av föresatserna blir nog detta bra. Jag är jätteglad om jag håller vikten, har inte ambition att gå ner.
Vi åker på tisdag sen jag varit på VC och vi ätit liten lunch och kommer igen på söndag. Sen hoppas jag verkligen att jag kan gå en stavgång varje morgon som jag brukar.
Man måste planera i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Evelihna Strömberg

Det ser gott ut! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback