Måndag 2010-03-22

Solig måndag

Vägde i morse 5 hg mer än förra måndagen. Har läst i FASS att diklofenac kan ge vätskesamling. Måste ju vara det, man går inte upp 1,2 kg över en natt!!!!

Har fått en tid på VC nästa tisdag kl 10(akuttid! HÄPP - om 8 dagar).

Har hittat ett dokument jag skrev november 2006, där jag i stort sett beskriver det jag upplever nu, fast då var det vänster knä. I den vevan var jag på Ortopeden och blev uppmanad att fortsätta träna försiktigt och att äta båda pillersorterna regelbundet, så nu är det slut på vilandet!
Fast jag är inte dum och oförsiktig! Lagom är bäst! Det blir en liten stavgång idag och sen har jag skrivit till Sporthallen och frågat om jag på vattenjumpapasset i em får vara med men ha bälte på djupt vatten, vill inte gärna stå och hoppa med bottenkontakt.
Jag kan sätta mig på och resa mig från toastolen utan kryckhjälp, Kan böja knäet en del bakåt, men trappan är lite jobbig fortfarande - det blir ett steg i taget med vänstern först.
Och så lyser solen!
Stackars de människor som har värk jämt och även i vila. Oj jag skulle inte beklaga mig alls.
Som vanligt har jag ätit min standardfrukost och snart är det dags för en liten "fruktstund"
-----------------------------------------------------------------------------

Lunchen blev rest av grön ärtsoppa och surdegsbulle med mjukost och skinka.

Har fått svar från Sporthallen att jag får träna på djupt vatten med bälte under passet i em. Jippiiii!!!


Skickar med en bild av Venus födelse som visar hur mitt huvud tror att jag kommer att stiga fram, när det uppsamlade vattnet runnit ur mig. Jag kommer nog att väga mig varenda dag framöver, men uppgången bekymrar mig inte, jag vet att jag sköter mig (över förväntan) och plötsligt som sagt så stiger jag upp som Venus ur havet! Eller vad tror ni??

Solen skiner och det blir stavgång i sakta mak till Sporthallen (från och till bussen).

Em-fika blir jordgubbar och Kesella och till middag resten av kassler-prjopajen med grönsaker till.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback