Onsdag 2010-03-10

Vart tog tisdagen vägen?
Tog en stavgång (4 km) på fm. På em var jag på en föreläsning av Louice Lyberg (har varit med i antikrundan bla) om förfalskad konst.
Idag har jag vilodag, mina knän "djävlas", har ingenting planerat men ska röja lite bland papper mm. Varför kan man inte sätta in papper i pärmar direkt? Lägger dem i en hög och sen plötsligt är det en stor hög.

Jag saknar vattenträningen -den är så skön för knäna. Ev far jag till sporthallen på fredag morgon och tränar lite för mig själv.

Att ha ont gör mig ledsen, ledsen för att det kanske (med stor sannolikhet) skulle vara bättre om jag vägde mindre och att jag inte på allvar gör något åt det. Snarare har jag tendens att tröstäta lite.
Jag vill motionera men just nu får jag ondare av att gå, så brukar det inte vara.. Cykling har jag inte testat på några dagar nu (misstänker lite att det är cyklandet som dragit igång försämringen).
Igår orkade jag inte notera i dagboken, men skötte mig rätt bra ändå.
Idag har jag lovat mig att bokföra igen.

Jag har artros i båda knäna, diagnos via röntgen år 2000. Lätt-måttlig försämring påvisad 2006. Sen har jag hållit mig hyfsat smärtfri med hjälp av träning. Artrosen är för liten för att jag ska få operation (vill inte än heller - man måste ha rejäla konstanta besvär för att till fullo uppskatta förbättringen). Det är ytterst sällan numera som jag har vilovärk (år 2000 hade jag det, bevisar alltså att träning hjälper), men i natt hade jag vissa känningar och det är väl därför humöret är lite under isen idag.

Jag har varit med om detta förut, det har löst sig, men ändå känns det surt. Lite rädd förstås att det inte ska släppa .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback