Onsdag 2010-03-24

Vars e´tisdá´n????

Vart i hela friden tog tisdagen vägen? Jo jag var ju faktiskt på föreläsningar i temat Sundsvalls historia, fast denna gång gällde det ortsnamn, hur de kan härledas och hur olika delar av Skandinavien hänger ihop och varför!
Intressant, men inte kommer man ihåg så mycket.
Ätandet gick emellertid bra, trots att det var en heldag.
Hade grundat hemma med en påse Nutrilett och tog därför en smörgås till fm-fika (tunnt grovt bröd, ost och gurka som pålägg).
Till lunch fick vi dillkött, tog 2 pyttesmå potatisar, kokta morötter och blandad sallad till. Fast startade med en skiva Falu rutbröd. På em fick vi frukt - det blev ett vansinnigt gott päron, sådär perfekt moget.
På hemresan hade jag garderat med en liten banan. Sambon hade ätit middag (från frysen) när jag kom hem och jag satte igång med att försöka sammankalla ett styrelsemöte i vår husägarförening. Plötsligt var kl 19 och jag hade inte ätit middag. Det blev jordjubbar och keso och mandel till middag/kvällsmat och innan jag klade mig tog jag ett kokt ägg med kaviar, för då var jag lite hungrig.

I morse var rutinerna tillbaka med gröt och ägg och frukt till mellis.
11.40 hade jag tid hos sjukgymnasten för mitt vänstra ben (min vänstra sida egentligen). Han tror att det är en nerv i kläm mellan kotor.
Eftersom det skulle bli så sent innan jag kom hem och åt lunch tog jag en Nutrilett bar på bussen.
Em-fika = 1/2 banan, keso några mandlar

Middag Ängamat, inte Änglamat (söta skorpor, vispgrädde och lingonsylt som sambon trodde när han läste matlistan utan grönsakssoppa med mjölk och lite redning. Och de obligatoriska surdegsmackorna.
I morse vägde jag förresten 1 hg mindre än förra måndagen.

I morgom blir det styrelsemöte här hos oss och antingen ska jag bjuda på de kanelbullar som finns i frysen eller ska jag baka kladdkakemuffins. Har redan förvarnat sambon om att han måste "uppoffra" sig och slicka skålen i så fall.
Men egentligen duger mina bullar, fast då är det snart dags att baka såna. Aj, vilket dilemma!!!

I kväll blir det nog jordgubbar med kesella och lite mandel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback