Torsdag 2010-03-18

Standardfrukost med ägg, 1/2 äpple och 1/2 apelsin som mellanmål och nyss har jag avverkat dagens tyngsta mål= spenatpannkaka, vitkålssallad med lingon och lättmjölk.

Jag har också kontaktat min sjukgymnast (om mitt vänstra ben) och fått en tid till på onsdag, sen ska han tyvärr ha semester 2 veckor, så jag funderar på kolla med någon annan. Högra knäet tror jag är artrosen, så det vet jag inte om det är någon ide att söka för.

Tog ingen tablett på hela dagen igår, men i går kväll hade jag lite svårt för att få ro i det vänstra så jag tog Voltaren och Alvedon och de verkar nog lite fortfarande. Det är ett problem när jag tar tabletter - då vill jag gärna tro att jag blivit bättre och då är det svårt att ringa VC och andra.

Högra knäet, där är smärtan koncentrerad till knäets framsida och det känner jag igen.
Vänster benbesvären började i knävecket som kändes svullet och jag hade svårt att böja benet. Svullnaden har nog gått ner men jag känner smärta från en punkt i rumpan ner efer låret, in i knävecket och ut på vadens framsida.
Den där "rumppunkten" känner jag igen (utan strålar neråt) den har hållits i schack med skoinlägg (häl) sen ett eller kan det vara 2 år.
Ja där fick jag klaga lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback